Forum Conlanger Strona Główna Conlanger
Polskie Forum Językotwórców
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Argus [w tym także i Eredar] - changed
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Conlanger Strona Główna -> Conworldy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Pon 19:34, 25 Wrz 2006    Temat postu: Argus [w tym także i Eredar] - changed

Szczęśliwa niech będzie dla wszystkich informacja, że Argus czekało po waszych komentarzach wiele zmian, łącznie ze zmianą sposobu jego prezentowania.

Tym razem zacznę od rodowodu szarych elfów, którzy władają drzewolubami zamieszkującymi Argus:

[link widoczny dla zalogowanych]

Komentarz: Elfem, który zapoczątkował dynastię władców Elfiego Państwa jest Laelithas, mąż Vestele więc ich potomków często nazywa się Laelithami. Władzę zawsze sprawowali potomkowie Silvanusa i Quamary przez Sillithusa, Quessira, Vrinna po Gilthasa po którym włada do dziś Melandru. Nazywa się ich Silvarami lub z elfiego tel-silvanus, największym z elfich dowódców był zmarły w 199 roku Quessir. Quessir brzmi bardzo podobnie do elfigo quellar, czyli "król" i jego potomków zwie się niekiedy tel-quessir. Dzisiaj żyje pięć elfich małżeństw, w których żyłach płynie krew Laelithasa. Uilithil zmarł broniąc miasta, które obecnie nazywa się Uiliwith, a wówczas nazywanego Adbar. Caladon jest obecnie generałem w oddziałach królowej Melandru. Amra (jedna z trojga rodzeństwa wywodzącego się prosto od Laelithasa i Vestele) żyje do dziś i jest wyrocznią. Elish, Azuil, Aranna oraz Aelthas umarli bezpotomnie. Najliczniejsze potomstwo posiadali Cili i Rhistel (Sana, Aloniira, Ishtwin i żyjący do dziś Chondal), imię jednej z ich córek (Aloniira) posiada także żona Vrinna, nie jest to jednakże jedna i ta sama osoba.

ELFOWIE

Nieśmiertelna rasa istot przybyłych na kontynent z nieznanych ziem za horyzontem. Mają spiczaste uszy sięgające długości 20cm. i głęboko zielone lub czarne oczy. Włosy każdego z nich są kruczoczarne, a cera delikatnie rumiana. Mają bystry wzrok o wiele lepszy od ludzkiego oraz wiele lepszą kondycję i zręczność. Biegle posługują się magią i potrafią świetnie strzelać z łuku, ich ulubionym zwierzęciem jest czarny łabądź, a w swych lasach, w których budują swoje miasta lubią mieć sztuczne stawy pełne czarnych, pływających lilii.
Ich społeczeństwo podporządkowane jest Radzie Starszych na którą skłądają się najstarsze rodziny elfów. Rada Starszych teoretycznie służy królowi jako organ doradczy lecz na przestrzeni lat łatwo jest spostrzec, że to ona sprawuje władzę, co zgodnie z prawem jest możliwe tylko w razie nieobecności laelithasów.
Zbroje i broń elfów wyróżniają się swoim kunsztem, lekkością i dokładnymi, licznymi zdobieniami. W walce w ręcz elfowie preferują katany oraz krótkie miecze jednoręczne. Bronie wykówają ze srebra i żelaza co nadaje im piękne, błękitne kolory.
Żywią się tylko i wyłącznie roślinami, nie jedzą mięsa w żadnej postaci. Ich ulubionym owocem jest truskawka, a warzywem - por. Słyną też z wspaniałych wyrobów piekarskich - lenyii będącej miękkim ciastem przypominającym wyglądem normalną bułkę, faszerowaną kozim serem.
Domy budują z ciosanych kamieni i drewna, ich stolarze wycinają w deskach bardzo łądne wzory nadając im ozdobny, piękny wygląd.
Co roku elfowie świętują początek wiosny Świętem Krwii składając krwawą ofiarę z elfa i pijąc jego krew wpadają w euforię będącą porównywalną do otępienia czy szaleństwa trwającego dokładnie dobę. Znają się świetnie na ziołolecznictwie, alchemii i zielarstwie. Ich wiedza herbologiczna jest olbrzymia dzięki latom spędzonym na badaniu roślin.

Procętowy podział 3 miliardów rozumnych istot i ich ras na Argus przedstawia się następująco:

29 % Ludzie - najliczniejsza rasa Argus, przystosowana do życia w praktycznie każdym klimacie,
11 % Elfowie - opisałem ich nieco wyżej,
7,5 % Krasnoludy - silna, pesymistyczna rasa krępych karłów zamieszkujących górskie groty,
5,3 % Niziołkowie - optymistyczna, waleczna i wiecznie głodna rasa karłów mieszkających we wzgórzach i na równinach,
4,2 % Smokowcy - półsmoki półludzie nigdy nie mający dobrych intencji względem innych ras,
3 % Driady - opiekunki lasów i roślin,
2,5 % Olbrzymy - śpiąca w Szmaragdowym Śnie zapomniana, starożytna rasa przybyła z Eredaru,
1,5 % Terokowie - dziwna, tajemnicza rasa stworzeń z Eredaru mieszkających pod powierzchnią Argus,
resztę, czyli 36 % stanowią stworzenia takie jak gobliny, orkowie, smoki, harpie, gryfy, zombie, ogry, trolle, itp.

Na Eredarze wciąż żyją (choć ukryci pod lodem) Naaru, któych populacja sięgnęła 1,5 miliarda.

LUDZIE

Ludzie są najliczniejszą z ras zamieszkujących Argus. Są zbalansowani pod względem cech fizycznych i mentalnych co pozwala im szybko przystosować się do każdych warunków życia i umożliwia im szybki rozwój. Mimo to nie potrafią używać magii, lecz znana jest tylko jedna osoba będąca człowiekiem, która okiełznała energię kontrolując ją i obecnie jest władcą ludzkiego Imperium.
Z badań elfów wiemy, że człowiek na Argus wewoluował od małpy i w późnych etapach ewolucji karłowaci przedstawiciele populacji ludzkiej stali się w przyszłości niziołkami.
Ludzie mogą mieć różny kolor skóry, od czerni poprzez brąz, żółć, czerwień aż do bieli, mogą mieć oczy koloru żółtego, szarego, zielonego, brązowego, czarnego i niebieskiego. Podobnie wiele kolorów mogą mieć ich włosy.
Głównie zajmują się rolnictwem, kłusownictwem oraz rybołustwem aby zapewnić sobie pożywienie. Są pierwszą i jedyną nacją, która zbiera plony z pól uprzednio je sadząc, skonstruowali wiele maszyn pomagających im w codziennym życiu, takich jak:
- płóg,
- kosa,
- wędka,
- wóz,
- kozioł.
Przyczynili się także do powstania pieniądza, oceniania towarów pod względem popytu oraz koncentracją na działaniach wenętrznych w państwie, takich jak strajki, rebelie, bunty. Są skupieni na słóżbie Królowi.
Prawa Imperium są twarde i bezwzględne, nieposłuszeństwo i nie lojalność karane są śmiercią, wciąż trwają ciągłe zbrojenia, w granicach ich Imperium znajduje się większość kontynentu.
Zbroje i broń wykonują ze stali bądź żelaza. Preferują praktycznie każdą broń białą, drewnianą i strzelecką. Stworzyli także szereg maszyn oblężniczych:
- trebusze,
- katapulty,
- balisty,
- drabinki.
Większość ludzi jest ateistami. Ludzie są często nieufni, bojaźliwi, tchurzliwi i chciwi. Są pogardzani przez inne rasy i często nazywa się ich obraźliwie "małpoludami". Mają umiarkowane poczucie humoru uwarunkowane przeważnie wiekiem oraz pozycją społeczną. Przeciętny człowiek żyje do 80 lat.
Najwyższą kastę w ludzkim społeczeństwie zaraz po monarsze stanowią członkowie Kręgu Ognia, głoszący odpuszczenie grzechów skierowanych przeciwko Królowi za pomocą spalenia na stosie. W dzisiejszych niespokojnych czasach często spotykamy się z hasłami typu "Precz z Odmieńcami!" napisanymi na drewnianych tablicach stojących obok skatowanych, przypalonych kukieł elfów czy driad.
Osoby sprzeciwiające się reżimowi panującemu pod rządami Króla należą do Rebelii, która jest za wszelką cenę tępiona.

Drzewo genealogiczne znanych przodków elfiego generała Tirfindela:

[link widoczny dla zalogowanych]

Komentarz: Tirfindel jest jednym z najwspanialszych elfich wojowników, którzy należą do Rebelii. Jest też szczerze oddany swojemu elfiemu królestwu i królowej Melandru. Jego przodkowie nie są do końca znani gdyż osoby z jego nie licznej rodziny żyły długo i nie miały wielu potomków przez co jego rodowód jest najmniejszym jakie sporządziłem niemniej jednak - istnieje. Najstarszym z przodków Tirfindela jest urodzony w 381 roku elf Rizzen.

Lata "ujemne" są to te lata, które były przed rokiem 0 za który uznajemy moment poznania przez elfy energii magicznej.

- ok. 3 mld - wielki wybuch i powstanie wszechświata.
- ok. 2,7 mld - pojawienie się w przestrzeni kosmicznej energii, którąpóźniej określi się mianem "magia"; narodziny bogów.
- ok. 2,6 mld - Eredar jako bryła lodu dryfuje w kosmosie; wpada w pole grawitacyjne jednej z gwiazd i lody zaczynają na nim topnieć.
- ok. 2,5 mld - na Eredarze topnieją lodowce zamieniając się w olbrzymi ocean.
- ok. 2,1 mld - początek parowania wód na Eredarze.
- ok. 1,5 mln - z wody wyłaniają się pierwsze szczyty, a później cały kontynent.
- ok. 1,4 mln - rozwój pierwszych roślin (głównie twardolistnych, kolczastych krzewów).
- ok. 1,3 mln - uderzenie w Eredar meteoru; narodziny pierwszych zwierząt.
- ok. 1,2 mln - pojawienie się ras istot rozumnych Teroków i Olbrzymów.
- ok. 1,1 mln - szybka ewolucja Olbrzymów, możliwość wykształcenia u siebie pierwszej mowy; budowa miast.
- ok. 1,07 mln - największym z miast Olbrzymów jest Zanghassad, który stał się ich religijną, naukową oraz umysłową stolicą.
- ok. 1,06 mln - narodziny Naaru.
- ok. 1,05 mln - zniewolenie przez Olbrzymy Teroków.
- ok. 1,04 mln - Olbrzymy posiadły wiedzę o energii magicznej.
- ok. 1,03 mln - na Eredar przybywają bogowie pod postacią smoków: Eva, Mephr, Ghran i Rokhar.
- ok. 1,02 mln - smoki ograniczają władzę Olbrzymów nad planetą.
- ok. 1,01 mln - pojawienie się nad Eredarem nowego słońca, susze; ewolucja Naaru umożliwiająca im lot.
- ok. 1,005 mln - Naaru kształtując u siebie instynkt stadny gromadzą się wokół matki roju Naaru'rajja w kopcu nazwanym Nagrandarnaar.
- ok. 1,003 mln - walka Naaru ze smokami o kontrolę nad niebiem; atak smoków na Nagrandarnaar i śmierć Mephra: powietrze uległo rozrzedzeniu.
- ok. 1,001 mln - schwytanie przez Olbrzymy Ghrana i ich badania genetyczne nad jego sklonowaniem; powstanie smokowców i śmierć Ghrana: zwiększa się temperatura na planecie, wybuch wulkanów.
- ok. 1 mln - atak Olbrzymów na Nagrandarnaar i ich porażka.
- ok. 900 tys - atak smoków na Nagrandarnaar i śmierć Evy i Rokhara: trzęsienia ziemi i potop.
- ok. 850 tys - nad Eredarem gasną słońca; stworzenie planety Argus i ewakuacja przez magiczne portale Olbrzymów, Teroków i smokowców.
- ok. 800 tys - ponowne zlodowacenie Eredru; osłabienie się fizyczne i psychiczne Olbrzymów z powodu nie z aklimatyzowania się do warunków życia na Argus.
- ok. 790 tys - ucieczka Olbrzymów i Teroków pod powierzchnię Argus, zapadnięcie w Szmaragdowy Sen; ewolucja człowieka z małpy i narodziny ras krasnoludów, ludzi i niziołków.
- ok 780 tys - powstanie półsmoków, orków, trolli, goblinów, gnolli i innych złowrogich humanoidów.
- ok. 720 tys - elfie okręty przybijają do brzegów Arash.
- ok. 600 tys - elfy zamieszkują Mroczną Puszczę; spustynnienie Slotlan.
- ok. 430 tys - powstają pierwsze krasnoludzkie klany: Wiosennej Studni (pax tsorth) i Złotego Rogu (pax molag thuranth).
- ok. 411 tys - ludzie zakładają swoje osiedla na większości zamieszkiwanych ziemiach kontynentu Arash; elfowie dzielą się na rody.
- ok. 410 tys - bratobójcza wojna elfów o dominację nad resztą elfich rodów; smokowcy gromadzą armie ciemności.
- ok. 400 tys - rozpoczynają się lata dzikiej magii, kiedy to energia magiczna przyczyniła się do powstania takich istot jak półelfowie, gnomy, driady, zombie, szkielety, harpie i sukkubusy; ludzie zaczynają używać płynnie mowy i rozpoczyna się ich rozwój intelektualny.
- ok. 399 tys - koniec elfich walk o władzę: żaden z rodów nie zwyciężył, bo zaprzestano dalszych wojen; część krasnoludów odchodzi w góry.
- ok. 370 tys - smokowcy z zebraną armią plądrują ziemie ludzi, niziołków i kranoludów.
- ok. 364 tys - klan krasnoludów Żelaznej Tarczy (pax kin roth) osiedla się w Migotliwym Lesie (pax tar levth) i niziołkowie stawiają opór armiom ciemności.
- ok. 320 tys - armie ciemności pod wodzą smokowców rozpraszają się i kończą się lata dzikiej magii; krasnoludy przenoszą się w górskie groty prócz klany Żelaznej Tarczy.
- ok. 300 tys - na Arash ponownie gromadzą sięsiły zła pod komendą czarnej trójgłowej smoczycy Azurphax; elfowie znów walczą między sobą o władzę.
- ok. 280 tys - krasnoludy wykuwają topór Modan.
- ok. 250 tys - smoczyca Azurphax atakuje ziemie istot światła, przypadkowe otwarcie portalu na Eredar; koniec drugiej wojny elfów.
- ok. 230 tys - na Argus rodzą się Mroczni Elfowie; na Arash przedostają się Naaru, początek wspólnej walki z nowym najeźdzcą.
- ok. 205 tys - pokonanie Naaru i zamknięcie portalu na Eredar, Mroczni Elfowie i Naaru uciekają przed istotami światła pod powierzchnię Argus do podziemi zamieszkiwanych przez Teroków; kolejna wojna wśród elfów.
- ok. 200 tys - wybucha pierwsza wojna klanów; ludzie pokonują armie ciemności, które ponownie się rozpraszają, a smoczyca Azurphax zostaje śmiertelnie ranna.
- ok. 190 tys - smoczyca Azurphax i smokowcy zamieszkują w wyskoich górach północy; koniec elfich wojen i interwenxcja ludzi w wojny krasnoludzkich klanów.
- ok. 130 tys - elfowie tworzą Amulet Królów, który został przekazany rodowi Varlae (tel-varlae) jako symbol ich zwierzchnictwa nad pozostałymi rodami; koniec wojen klanów, przymierze krasnoludów i ludzi.
- ok. 90 tys - elfowie napadają na ludzi i pokonują ich okupując ich ziemie; powołanie Rady Starszych.
- ok. 85 tys - bunt ludzi i wyzwolenie sięich spod władzy elfów; drzewoluby wracają do Mrocznej Puszczy, a by zapobiec kolejnym wojnom z ludźmi i krasnoludami, niziołkami: ustanawiają Święto Krwi.
- ok. 83 tys - harpie zamieszkują w jaskiniach obok krasnoludów: konflikt między klanami a rojami harpii.
- ok 82 tys - Azurphax atakuje wraz ze smokowcami królestwa światła; wyniszczanie Mrocznej Puszczy.
- ok. 80 tys - krasnoludy używają toporu Modan do zabicia smoczycy, smokowcy rozpraszają siękolejny raz.
- ok. 50 tys - Mroczna Puszcza staje się złym miejscem, lecz mimo wszystko nadal jest zamieszkiwana przez elfów: drzewce z Mrocznej Puszczy (d'olath a'taur) ulegają korupcji ciemności i przechodzą na stronę zła.
- ok. 40 tys - Zombie, Umarli i Szkielety zamieszkują Mroczną Puszczę, konflikt w ziemiach elfów.
- ok. 25 tys - Mroczni Elfowie, Naaru, smokowcy, Trolle i inne stwory ciemności atakują krasnoludy w podziemiach.
- ok. 23 tys - siły ciemności zostają pokonane przez krasnoludy i zesłane do podziemi, gdzie uwięziono je za bramą nazwaną Czarnymi Wrotami (pax throg yrh).
- ok. 19 tys - w oceanie pojawiają się trytony.
- ok. 5 tys - czwarta wojna elfów.
- 3901 - powstaje podziemne królestwo krasnoludów nazwane Kopalnią Mocnej Tarczy (pax myth gaunth roth); założenie gromadzenia Klanów.
- 3899 - władzę w pax myth gaunth roth obejmuje klan Mrocznego Miecza.
- 3766 - powstaje Królestwo Ludzi, a na tronie zasiad Griffin, pierwszy z rodu Gryfonów; rozwój ludzi.
- 3490 - elfowie łączą swoje poszczególne rody w Królestwo Chionthar (a'mith i'chionthar).
- 3326 - krasnoludowie z klanu Żelaznej Tarczy zawierają sojusz z driadami, zakładają państwo nazwane pax unthalass; ludzie zaczynają pracować na polach.
- 3115 - rozpoczynają się lata chaotycznych walk wszystkich ras o dominację na Arash po śmierci krasnoludzkiego króla Thurbandira, który zamknął pokolenia klany Mrocznego Miecza (pax mzild shond) i o którego śmierć krasnoludy oskarżyły swych pobratymców: krasnoludy z pax unthalass.
^
Walki były toczone na powierzchni i pod powierzchnią Argus, gdyż armie ciemności także walczyły między sobą. Istoty światła zebrały się w czterech głównych frakcjach: elfów, krasnoludów "tarczowych" z pax unthalass, krasnoludów z Kopalni Mocnej Tarczy oraz ludzi.
^
- 1953 - zakończenie wojny, którą zwyciężyli ludzie, elfowie i krasnoludy "tarczowe"; największe terytorium zagarnęli ludzie posiadając większość ziem kontynentu.
- 1934 - w pax myth gaunth roth panują krasnoludy z klanu Zimnej Nocy (pax tuth vrondh); elfowie rozpoczynają wojnę ze złymi drzewcami.
- 1718 - zakończenie wojen z drzewcami; Umarli i Zombie z Mrocznej Puszczy atakują ludzi.
- 1663 - zaraza w Ludzkim Królestwie; przepędzenie nieumarłych.
- 1660 - krasnoludy "tarczowe" odpierają atak trolli i orków.
- 1499 - ludzka populacja spadła o połowę, ale zaraza ugasła; z Ludzkiego Królestwa powstało Imperium, rozwój intelektualny ludzi.
- 1372 - elfowie zostają wegetarianami.
- 1229 - wojna driad z harpiami, ucieczka driad do Mrocznej Puszczy i do lasów krasnoludów "tarczowych".
- 916 - elfowie budują okręty.
- 845 - w Kopalni Mocnej Tarczy panuje klan Krasnoludów Szarych (pax mirk ghaldaneth); elfowie ponownie toczą wojnę o władzę.
- 833 - Amulet Królów został wykradziony przez Imperium; koniec piątej wojny elfów, którzy zaatakowali ludzi.
- 791 - porażka elfów i powrót do Mrocznej Puszczy, ostatnia, najdłuższa wojna elfów; driady sadzą Drzewo Życia.
- 707 - armie ciemności gromadząsięna terenach Imperium ludzi.
>
>
>
>
PRACE NADAL TRWAJĄ, ALE JUŻ NIEDŁUGO Smile Razz
>
>
>
>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez widmo dnia Śro 16:37, 27 Wrz 2006, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwanunig




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 19:55, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Mimo wszystko muszę cię błagać o zmianę nazw.

Czytając tylko to: HISTORIA ARGUS - PORAŻKA LUDZI I UŚWIĘCENIA, znalazłem baaardzo wiele rzeczy "zerżniętych":

Waagh! - no bez przesady (i jeszcze dodanie po chwili hasła zielonoskórzy);
Gaja - to można jakoś przetrwać, ale też nie jest wspaniale;
Tieru - skądś to znam, ale nie chciało mi się szukać skąd (HoM&M 5?);
Silvanus kojarzy mi się z Warcraftem;
Griffin i pochodne są już moim zdaniem okrojone i nudne;
Dunadin - bez komentarza...

Jeszcze trochę by się znalazło, jak bym chciał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwanunig dnia Wto 14:04, 26 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Pon 20:02, 25 Wrz 2006    Temat postu:

tak, bo z reguły Argus jest połączeniem wszystkich ciekawych pomysłów na jakie siękiedykolwiek natknąłem w fantasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linu




Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inur,Południowe Ziemie

PostWysłany: Wto 11:14, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Troche zbyt szeczegółowo. Ja wiem, że wiarygodność,etc. ale jak to się czyta, to aż oczy bolą _^^ Dość ograna, a jednocześnie z powiewem świeżości historia. Poczekam na jakieś inne konkrety, niż historia, bo to zawsze jest kwestia indywiduaolna.

Ps." Naaru’raija"- Czytałeś książkę Grzędowicza "Pan Lodowego Ogrodu" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Wto 13:28, 26 Wrz 2006    Temat postu:

nie nie czytałem, a ma to coś z nią wspólnego? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linu




Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inur,Południowe Ziemie

PostWysłany: Wto 13:56, 26 Wrz 2006    Temat postu:

A nie,to polecam Razz Bo mi sie wydawało, że ta nazwa to imię Bogini Ognia z tej książki własnie, ale sprawdziłem, podobne, ale nie takie same xP

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwanunig




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 14:07, 26 Wrz 2006    Temat postu:

widmo napisał:
tak, bo z reguły Argus jest połączeniem wszystkich ciekawych pomysłów na jakie siękiedykolwiek natknąłem w fantasy.


Ale to nic nie usprawiedliwia. Pomysły, owszem, w końcu wszystko tworzymy w oparciu o doświadczenia, które nabywamy też np.: czytając, ale kopiowanie słów i nazw (przy jednoczesnym wymyśleniu własnego języka) jest trochę... przesadne. Ja też nie jestem bez grzechu jakby co, ale ten grzech popełniłem pięć lat temu (jak nie sześć) i ponadto nie skopiowałem niczego dosłownie i dokładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Wto 18:15, 26 Wrz 2006    Temat postu:

poprawiłem więc nazwy i imiona tak aby były "oryginalniejsze" i przedstawię Argus w inny sposób od początku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldarion I




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 1202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:24, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Daruj, ale jak dla mnie te imiona to Tolkien 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Wto 18:53, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Wszystko co fantastyczne każdemu kojarzy się z Tolkienem Razz nic w takim wypadku nie poradzę bo drugi raz robićtych rodowodów nie będę. Przyznam też, że imiona wzorowałem na Tolkienie, ale nie przypominają żadnego z jego imion tylko po prostu tak brzmią. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldarion I




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 1202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:12, 26 Wrz 2006    Temat postu:

widmo napisał:
Wszystko co fantastyczne każdemu kojarzy się z Tolkienem Razz nic w takim wypadku nie poradzę bo drugi raz robićtych rodowodów nie będę. Przyznam też, że imiona wzorowałem na Tolkienie, ale nie przypominają żadnego z jego imion tylko po prostu tak brzmią. Smile

Mnie się kojarzy a) Z Tolkienem b) Z fantasy c) Z kiepskimi grami fantasy
A nazwy bardzo podobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rémy




Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL76200

PostWysłany: Wto 19:38, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Ja tam nic w tych nazwach takiego tolkienowskiego nie widzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widmo




Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd, stamtąd, znienacka :P

PostWysłany: Wto 20:04, 26 Wrz 2006    Temat postu:

no widzisz bo ja też Rémy, ale oni się czepiają, ot proszę Inur za to że jest Tolkienowski chwalą - mnie karcą. Fajna sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vilén
Gość






PostWysłany: Wto 20:11, 26 Wrz 2006    Temat postu:

widmo napisał:
no widzisz bo ja też Rémy, ale oni się czepiają, ot proszę Inur za to że jest Tolkienowski chwalą - mnie karcą. Fajna sprawa.

Hm, to chyba już wrosło w tradycję tego forum, że wszystko się zjechuje za podobieństwo do Tolkiena, nawet jeżeli to nie do końca pokrywa się z prawdą (bodajże Sinduś to zaczął) :P.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil M.
PaleoAdmin



Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 528
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:15, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Eldarion I napisał:
widmo napisał:
Wszystko co fantastyczne każdemu kojarzy się z Tolkienem :P nic w takim wypadku nie poradzę bo drugi raz robićtych rodowodów nie będę. Przyznam też, że imiona wzorowałem na Tolkienie, ale nie przypominają żadnego z jego imion tylko po prostu tak brzmią. :)

Mnie się kojarzy a) Z Tolkienem b) Z fantasy c) Z kiepskimi grami fantasy
A nazwy bardzo podobne.

Eldarion, weź idź się schowaj :P IMO jesteś przeczulony - może jedno, góra dwa imiona kojarzą mi się tolkienowsko, ale jak ma się w głowie komplet quenejskich cząstek słowotwórczych, to może się kojarzyć wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Conlanger Strona Główna -> Conworldy Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin