| 
			
				|  | Conlanger Polskie Forum Językotwórców
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Toivo 
 
 
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 1049
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 12 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Wrocław
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 11:04, 08 Mar 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | RWHÔ napisał: |  	  | w ogóle nie jestem w stanie pojąć, co ma liczenie do działania programów | 
 Zacznij się uczyć asemblera, to pojmiesz
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Luxarus 
 
 
 Dołączył: 22 Lis 2008
 Posty: 353
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Rowy, Polska
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 16:47, 08 Mar 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Toivonen napisał: |  	  |  	  | RWHÔ napisał: |  	  | w ogóle nie jestem w stanie pojąć, co ma liczenie do działania programów | 
 Zacznij się uczyć asemblera, to pojmiesz
  | 
 Weź nie przypominaj, bo mi się niedobrze robi. - A dlaczego? - Wiecie, no,  marzenia o napisaniu własnego OS'a...
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Luxarus 
 
 
 Dołączył: 22 Lis 2008
 Posty: 353
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Rowy, Polska
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pon 17:54, 09 Mar 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Jest to strona mojej koleżanki-konlangerki, która nie chce się zarejestrować na tym forum  . Spróbuję ją nakłonić w najbliższym czasie. | 
 Ale się nareszcie zarejestrowała! Cheri! Jak ja kocham offtop!
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| sasha 
 
 
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 6
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 7:40, 13 Mar 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ja jestem początkującym użytkownikiem Pascala   Może skoro umiecie troche więcej niż ja znacie jakiś dobry i prosty do zrozumienia kurs który doprowaci mnie do bardziej zaawansowanych rzeczy.
 
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| kmitko 
 
 
 Dołączył: 16 Kwi 2008
 Posty: 628
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 8 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 18:00, 14 Mar 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| PROGRAM zawiedziony 
 IMPLICIT NONE
 
 do i = 1, 100
 write (*,*) "I nikt nie wspomnial o Fortranie?"
 end do
 
 END PROGRAM zawiedziony
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez kmitko dnia Sob 18:01, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| BartekChom 
 
 
 Dołączył: 08 Kwi 2007
 Posty: 1278
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 15 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 19:12, 19 Kwi 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ja myślałem o języku programowania zgodnym z zasadami logicznego języka. Dokładnie nie mogę ustalić. Może coś wzorowanego na Pascalu. 
  	  | Kod: |  	  | ( program kwadrat )
 ( var
 i integer
 )
 ( begin
 ( read i )
 ( writeln ( pow 2 i ) )
 )
 
 | 
 
 ale to tylko taka próbka i już mi się wydaje, że lepiej byłoby inaczej. A najpierw powinienem zrozumieć Lispa.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Naerian 
 
 
 Dołączył: 01 Lip 2006
 Posty: 274
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Gorzów Wlkp.
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 7:43, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Czas odkopać ten temat! 
 Do moich ostatnich osiągnięć należy nauczenie się Javy i napisanie paru programów w J2ME na komórki.
 Poza tym planuję napisać z kumplem w zespole jakąś prostą gierkę w C++ z użyciem SDLa i być może skryptów Lua. A czy u was coś się zmieniło od czasu ostatniego postu?
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Luxarus 
 
 
 Dołączył: 22 Lis 2008
 Posty: 353
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Rowy, Polska
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 9:00, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Naerian napisał: |  	  | A czy u was coś się zmieniło od czasu ostatniego postu?  | 
 Tak. Pisanie programów na informatykę do szkoły. xD
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Silmethúlë 
 
 
 Dołączył: 18 Paź 2005
 Posty: 1767
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 28 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Droga Mleczna, Układ Słoneczny, Ziemia, Unia Europejska, Polska
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 9:49, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Poza tym planuję napisać z kumplem w zespole jakąś prostą gierkę w C++ z użyciem SDLa i być może skryptów Lua. A czy u was coś się zmieniło od czasu ostatniego postu? Very Happy | 
 Rozumiem, że gierkę z grafiką 2D? Może lepiej wziąć sobie takiego Ogre3D (OS-owy silnik 3d) i napisać coś prostego na nim właśnie? Jedyny problem to to, że trzeba jakieś modele 3d dorwać/zrobić
  . Do samego Ogre3d jest niezły samouczek na ichnich stronach. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Naerian 
 
 
 Dołączył: 01 Lip 2006
 Posty: 274
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Gorzów Wlkp.
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 10:25, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Wbrew pozorom SDL posiada obsługę OpenGLa, a tu już do gry 3d niedaleko ;> 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Silmethúlë 
 
 
 Dołączył: 18 Paź 2005
 Posty: 1767
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 28 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Droga Mleczna, Układ Słoneczny, Ziemia, Unia Europejska, Polska
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 10:51, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Posiada, ale pisanie SDL-owego silnika 3D używającego OpenGL-a to sporo męczenia się i odkrywanie koła na nowo  . 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Vilén Gość
 
 
 
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 11:59, 14 Cze 2009    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Naerian napisał: |  	  | A czy u was coś się zmieniło od czasu ostatniego postu? :D | 
 Nie. Ale mam zamiar się nauczyć programowania w Qt, bo czasami mam ochotę sportować sobie jakiś program z Qt3 na Qt4, a oryginalny autor uciekł ;).
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Artaxes 
 
 
 Dołączył: 01 Paź 2008
 Posty: 2009
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 11 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Aryanam Vaej
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 15:33, 07 Sty 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Kod: |  	  | Program ciag 
 var i,k,suma: integer;
 a: ARRAY[0..100] of integer;
 
 Begin
 suma:=0;
 k:=0;
 {zakładam że ciąg będzie wyraony wzorem n-50  n w zakresie od 1 do 100. można wypełnić tablice }
 for i:=0 to 100 do a[i]:=i-50;
 {a samo przeliczenie tablicy niżej}
 for i:=0 to 100 do
 Begin
 if (a[i] > 0) then suma:=suma+a[i];
 if (a[i] < 0) then k:=k+1;
 end;
 writeln('suma dodatnich elementów tablicy=',suma);
 writeln('liczba ujemnych elementów tablicy=',k);
 end.
 | 
 
 Jak na podstawie powyższego kodu w Pascalu uzyskać wykres graficzny ?
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| kmitko 
 
 
 Dołączył: 16 Kwi 2008
 Posty: 628
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 8 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 18:59, 07 Sty 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Artaxes napisał: |  	  | Jak na podstawie powyższego kodu w Pascalu uzyskać wykres graficzny ? | 
 
 W DOS, windowsowe okienko, pod Linuksem czy MacOS? A może zrzut bezpośrednio do pliku?
 
 IMHO najprostszy i najlepszy do wykresów jest widget Canvas z biblioteki Tk. W Pythonie można zrobić tak:
 
 
  	  | Kod: |  	  | from Tkinter import * w = Tk()
 C = 50     #wynika ze sposobu obliczania wspolrzednych przez biblioteke TK
 wykres = Canvas(w, width = 100, height = 100)
 wykres.grid()
 for x in range(100):
 wykres.create_line(x-1,C-((x-1)-50),x,C-(x-50))
 w.mainloop()
 | 
 
 Prawdopodobnie Free Pascal też obsługuje Tk, więc pewnie będzie bardzo podobnie.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| BartekChom 
 
 
 Dołączył: 08 Kwi 2007
 Posty: 1278
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 15 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 19:09, 07 Sty 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| A jaki wykres? Ja bym utworzył plik SVG albo wygenerował liczby i wrzucił choćby do Excela. Rysować w Pascalu nie umiem. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |